wtorek, 2 kwietnia 2013

Risotto po chłopsku

Pierwszy raz spróbowałem risotto kilka lat temu, w jednej z restauracji w Krakowie,  niestety nie smakowało zbyt dobrze. Było mdłe i zbyt słone, ale mimo wszystko wiedziałem, że ta potrawa ma przed sobą wielki potencjał. Kilka miesięcy później przygotowałem swoją wersję. Smakowała nieco lepiej lecz nadal czegoś brakowało. Nie poddawałem się i zacząłem od wersji podstawowej, czyli risotto po mediolańsku (alla milanese), udało się! Danie miało kremową konsystencję i proste lecz wyczuwalne smaki, a do tego było bardzo sycące. Do każdej kolejnej wersji dodawałem swoje ulubione składniki. Tak powstało to danie. Zapraszam do kuchni!


Składniki:
Porcja dla 2 osób.
  • 3 łyżki masła
  • 1 mała czerwona cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 100 g kiełbasy myśliwskiej
  • 2 łyżki startego parmezanu
  • 100 g ryżu do risotto (np. Arborio)
  • 150 ml białego wina
  • 400 ml bulionu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
Sposób przygotowania:
  • Na średniej patelni podsmażamy kiełbasę. Kiedy kiełbasa będzie rumiana, dodajemy cebulę i czosnek. Po zeszkleniu cebuli zdejmujemy wszystko z patelni i ostawiamy na ręcznik papierowy w celu odsączenia nadmiaru tłuszczu.
  • Na tej samej patelni, na której smażyliśmy kiełbasę roztapiamy 2 łyżki masła. Dodajemy ryż i podsmażamy przez około 10minut. Kiedy ryż będzie robił się szklisty wlewamy wino, mieszamy na wolnym ogniu aż do całkowitego wchłonięcia płynu.
  • Następnie wlewamy pierwszą porcję (około pół szklanki) gorącego bulionu, cały czas mieszamy. Dolewamy kolejną porcję bulionu w momencie gdy ryż wchłonie cały płyn, gotujemy tak przez około 20 minut lub do czasu aż ryż będzie al dente.
  • Kiedy ryż będzie gotowy, dodajemy kiełbaskę z cebulką, doprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy wszystko razem i odstawiamy z ognia. Dodajemy łyżkę masła, parmezan, przykrywamy i odstawiamy na trzy minuty.

Podajemy natychmiast z zielonym ogórkiem, natką pietruszki lub cebulą dymką.


Gotowe!


1 komentarz:

  1. Powiem szczerze, że miałam kilka podejść do tego dania, w różnych wersjach i w końcu się przekonałam, bo jest bardzo sycące i większość wersji robi się naprawdę bardzo łatwo i szybko. W najbliższym czasie planuję sprawdzić ten przepis https://blix.pl/gotuj/przepis/risotto-z-piekarnika/ . Mam nadzieję, że będzie pysznie!

    OdpowiedzUsuń